tisdag 3 oktober 2023

Jesus Kristus = Ordet = jag läser Ordet tills det brinner i mitt hjärta = Ordet är Jesus Ande och liv i mina tankar

Det första jag gör på morgonen ...tänker tyst  dessa  böner   ...Fader Vår  ....Under den Högstes beskydd  ..Kristus genom tron bo i mitt hjärta  ..dessa tre =  nötskal  ..och lärt mig utantill... så när jag är halvvaken ... fokuserar jag först av allt  mina tankar  på Jesus .. och Jesus  ord till mig som står i NT   i Bibeln  ..

.jag valt  ett lösgodis system  ..plocka Jesus ord ... det som känns skönt att tänka på innan vaknar  ...det är då stilla  i sovrummet   och jag är avslappnad   ...och jag har tid  innan  jag stiger upp  och kollar sms  eller sätter på datorn  ..

då perfekt för mig köra en böneramsa  med bibelord ... som påminner mig om Jesus seger i andevärlden ... och denna seger kan jag få del av ... genom något så enkelt som läsa innantill Jesus tankar och om lust lära sig utantill  ..det är i alla fall enkelt ...kanske tar 5-10 minuter innan dagen börjar ..

Fader Vår  matteus ev 6 :9-15  enkel skön nötskal 

Evangelium enligt Matteus, 6 Kapitlet (Bibeln)


Min favorit bön  läser flera ggr per dag Psaltaren 91 Under den Högstes beskydd

nötskal förtröstan 

Psaltaren, 91 Psalmen (Bibeln)


Kristus genom tron bo i mitt hjärta och hur denna kärlek känns från kärlekens lov  ..underskön bön  speciellt tänka tyst när vaknar  och i alla böner sätter jag in mitt eget namn  och jag kallar gud Fader  = väldigt personligt och bra ..känns bra  skönt tänka Fadern 


Efesierbrevet 3 :14-21  Kristus genom tron 

Paulus' brev till efesierna, 3 Kapitlet (Bibeln)


1 korinterbrev 13 :4-8  Kärlekens lov  underbar kunna utantill dessa  verser 

Paulus' första brev till korintierna, 13 Kapitlet (Bibeln)


johannes 14 plus  17.... Fadern och Sonen bo i mitt hjärta  ...this is it  ..nötskalet ....dessa ord och andliga verklighet  är djupa  wow ...  jag försöker lära mig utantill joh 14  o 17 ... 

 varför dessa ord ... de beskriver min frälsning ....och om jag håller fast i dessa ord  då kommer inte tvivel in lika lätt i mina tankar  ...det här är ljuvliga tankar  ... Jesus kan ge en troende ...visst är det enkelt... bara läsa innan till och om lust lära utantill ..enklare kan det inte bli ...

att hålla Jesus lågan i mig brinnande  i mitt hjärta ......men det tog mig 30 år  fatta  att göra så ...det är amerikansk Faith  som lär ut detta arbetssätt ... och jag fick se  detta 2021 ... och började praktisera och ser det funkar hyfsat  ..

jag blev frälst vid 30 års åldern är nu 60....  och gjort en ny tändning i mitt annars  avsvalnade Jesus tros liv  i mitt inre ..jag bad bara ps 91  och Fader Vår  dagligen...  läste ej Bibeln  ..

var för trött pga yrkeslivets  stress ...då ej kul läsa Bibeln ..jag orkade helt enkelt inte ... och inte visste jag heller i vilken ända jag skulle börja  ..

men Faith visade vägen  hur tänka  ..och nu när jag ser enkelheten  ....är jag evigt tacksam för denna enkelhet ..läs innantill det första du gör på morgonen ...innan dagens  problem börjar  som ska lösas lär de ut 


Jesus jag ge er Hjälparen Den Helige Anden 

johannes ev 14 10-27  lärt utantill 

Evangelium enligt Johannes, 14 Kapitlet (Bibeln)


Jesus mina får hör min röst 

johannes ev 10 :27-30   lärt utantill 

Evangelium enligt Johannes, 10 Kapitlet (Bibeln)


Bli Ett som jag och Fadern är Ett 

johannes 17 :21 -26  lärt utantill 

Evangelium enligt Johannes, 17 Kapitlet (Bibeln)


Tag och ät  funderar på orden gör dem personliga sätter in mitt namn 

matteus 26 :26-28  lärt utantill

Evangelium enligt Matteus, 26 Kapitlet (Bibeln)


Jesus jag är livets bröd 

johannes ev 6 :56-57 lärt utantill

Evangelium enligt Johannes, 6 Kapitlet (Bibeln)


Jesus jag är uppståndelsen och livet 

johannes ev 11:25-27  lärt utantill

Evangelium enligt Johannes, 11 Kapitlet (Bibeln)



Jesus jag är den Osynlige Gudens avbild först född före Allt Skapat  wow 

kolosserbrev 1:15-23  lärt utantill

Paulus' brev till kolosserna, 1 Kapitlet (Bibeln)



Jesus jag är det Eviga Ordet som blivit kött 

johannes ev1  :1-14   lärt utantill


Evangelium enligt Johannes, 1 Kapitlet (Bibeln)





Då börjar  vi  ..jag själv  testat detta sköna arbetssätt... och det funkar  förvånansvärt bra... sedan  när man är vaken har man hela dagen på sig lägga in någon tid   då läser  mer av Jesus Ordet ... och även lyssnar på lovsång  när jag känner för det  osv  osv  that was that  för bli like a dog going after a sqirrell 



 

har jag tid  och är avslappnad  och ej har akuta problem  ...då försöker jag läsa Ordet tills det brinner i mig och blir levande  känsla  likaså med lovsång  ..lyssna tills det brinner i hjärtat  

Jesus Kristus = Ordet som blev kött = Läs Ordet tills det brinner i ditt hjärta = Nu Ordet Levande = Ordet är Jesus Ande och det eviga Livet som var hos Fadern =  Det eviga livet är Jesus Kristus  = 

Nu Fader förhärliga mig med den härlighet jag hade hos Dig innan världen var till ...störtsköna ord meditera  på innan vakna  

johannes ev 17:5 

Evangelium enligt Johannes, 17 Kapitlet (Bibeln)


Jesus Det Eviga Livet som var hos Fadern innan världen var till wow   wow   wow  bara tänka på dessa ord blir kullerbytta  i tankebyggnader  ...men då håller jag fast vid dessa Jesus ord om andra tankar kommer  till mig  ...det är därför jag kom på ----lättast lära sig utantill ...vissa nötskal verser  som beskriver Jesus 

1 johannes brev 1

Johannes' första brev, 1 Kapitlet (Bibeln)


Jesus Den Osynlige Gudens Avbild Förstfödd före Allt Skapat 

1 kolosserbrev 

Paulus' brev till kolosserna, 1 Kapitlet (Bibeln)


Jesus  Faderns härlighets återsken och väsens avbild 

hebreerbrevet 1

Brevet till hebréerna, 1 Kapitlet (Bibeln)



Jesus som Evig Överstepräst hos Fadern


hebreerbrevet kap 5-10 

Brevet till hebréerna, 5 Kapitlet (Bibeln)

Brevet till hebréerna, 6 Kapitlet (Bibeln)

Brevet till hebréerna, 7 Kapitlet (Bibeln)

Brevet till hebréerna, 8 Kapitlet (Bibeln)

Brevet till hebréerna, 9 Kapitlet (Bibeln)

Brevet till hebréerna, 10 Kapitlet (Bibeln)



Varför dog Jesus 

hebreerbrev kap 2:14  

Brevet till hebréerna, 2 Kapitlet (Bibeln)


HERREN SEBAOT = Gud Fader Allsmäktig Den Gamle av dagar=  Jesus Gud och Fader 

och Jesus är MänniskoSonen som kommer fram till den Gamle av dagar i daniel 7 :9:-13 

som blommar ut  i joh Uppenbarelse kap 4 och 5 

Daniel, 7 Kapitlet (Bibeln)

Johannes' uppenbarelse, 4 Kapitlet (Bibeln)

Johannes' uppenbarelse, 5 Kapitlet (Bibeln)



Jesus skulle göra om intet människans förbund  med Dödsriket  

jämför  Jesus ord om sig själv Jag är uppståndelsen och livet joh ev 11 :25-27 

Evangelium enligt Johannes, 11 Kapitlet (Bibeln)


Jesus skulle göra om intet människans förbund  med Dödsriket  och dödsrikets Furste som Fadern har bestämt ta hand om dödsriket ...Paulus greppar detta samband .. 



Första Mosebok (Genesis), 3 Kapitlet (Bibeln)

Paulus' brev till romarna, 3 Kapitlet (Bibeln)

Paulus' första brev till korintierna, 15 Kapitlet (Bibeln)

Paulus' brev till romarna, 3 Kapitlet (Bibeln)


Jesus ljuvliga ord som brödet från  himmlen som tar sin boning i troende på Jesus  

Evangelium enligt Johannes, 6 Kapitlet (Bibeln)

Evangelium enligt Johannes, 14 Kapitlet (Bibeln)

Evangelium enligt Johannes, 17 Kapitlet (Bibeln)


dödsrikets Furstes makt omintetgörs genom  Jesus död 

Brevet till hebréerna, 2 Kapitlet (Bibeln)


Jesaja, 28 Kapitlet (Bibeln)


Johannes' uppenbarelse, 1 Kapitlet (Bibeln)



dessa ord  nyckelverser jag satt ihop beskriver Jesus seger ..påminnelseord hur Jesus burit människors smärtor ...jag satt ihop nyckel verser för att förnya mitt sinne  och tänka Jesus tankar ..Jesus ord åtskiljer Jesus tankar från andra tankar 

hebreer brev 4:12 

Brevet till hebréerna, 4 Kapitlet (Bibeln)


så  Jesus ord  är som ett Andens svärd i människors tankar    som beskrivs som Trons Ord i markus 11:22-26  = nötskal Jesus tro ..

Evangelium enligt Markus, 11 Kapitlet (Bibeln)


så dessa ord  mediterar jag på satt i hop en ramsa  som blir ett nötskal för mig..  nyckelverserna lärt mig utantill ..då lätt tänka tyst i mina tankar innan vaknar eller innan sova  ...jag gör så dagligen då blir det en enkel vana och går automatiskt  efter ett tag  och det fungerar hyfsat  för mig  ..

1 Petrus 2:24-25 

Petrus' första brev, 2 Kapitlet (Bibeln)

matteus 8:16-17 

Evangelium enligt Matteus, 8 Kapitlet (Bibeln)


jesaja 53 :4-6 

Jesaja, 53 Kapitlet (Bibeln)

filipperbrevet 2 : 8-11

Paulus' brev till filipperna, 2 Kapitlet (Bibeln)


matteus 16:23 

Evangelium enligt Matteus, 16 Kapitlet (Bibeln)


markus ev 16:18 

Evangelium enligt Markus, 16 Kapitlet (Bibeln)


Nu passar Paulus ord in superb i Efesierbrevet 3 :14-21  lärt utantill nötskal vad Jesus tro är 

Paulus' brev till efesierna, 3 Kapitlet (Bibeln)


och dessa ord  från kärlekens lov  

1 korinterbrev 13 :4-8  Kärlekens lov  underbar kunna utantill dessa  verser 

Paulus' första brev till korintierna, 13 Kapitlet (Bibeln)


Efesierbrevet Jesus Kristus genom tron bo i våra hjärtan ..genom Ordet bo i våra hjärtan ..

Bibelordet Ordet = Jesus Kristus dvs Jesus Kristus  har gett sina tankar till människor som har skrivit ner dessa tankar 

 se johannes ev 17 :20  ..  då fanns ej NT   skrivet vid Jesus korsfästelse ...utan man tror Johannes skrev 90 e Kr .... visst är det djupa ord joh 14-17 visar på ...

. nötskalet i hela Bibeln för mig  och hade jag inte läst dessa ord ..jag skulle inte ha en aning ..men nu finns dessa välsignade Jesus tankar  där.... 

och jag behöver bara ta Bibeln som står i bokhyllan eller googla Bibeln ... och läsa dessa välsignade Jesus ord 

Evangelium enligt Johannes, 17 Kapitlet (Bibeln)


så efter insett det dvs Ordets betydelse i mitt dagliga liv  ..så läser jag lite dagligen ... typ ett lösgodis system och  vissa verser lärt utantill ..

och då funnit det smidigt innan sova  eller innan vakna  tänka tyst dessa utan till verser ...medan det är stilla  och tankarna är på lågvarv ..

.sedan stiga upp ...problem ska lösas .. tankarna går på högvarv  eller någon ringer har bekymmer  ...eller jag är på arbetet med dess arbets tankar  ...och inget är stilla tunt omkring mig .....folk är uppvarvade  ...

då jag kommit underfund med ..bättre göra någon rutin vana  som alltid går  utföra ...och nu med denna vana ...fungerar hyfsat riktigt hyfsat  ...och  Jesus ord  om andevärlden kan jag glömma förklara för människor  ...

men det är kul  läsa Jesus ord om andevärlden  och vända vrida på dessa ord och dess verklighet ..men denna verklighet har amerikansk Faith  lärt sig   ..och nu lär jag mig  av dem  via you tube 

lukas ev  kap 10 :17-24 

Evangelium enligt Lukas, 10 Kapitlet (Bibeln)


lukas ev 11:9-28 

Evangelium enligt Lukas, 11 Kapitlet (Bibeln)


lukas ev 13 :10-17 

Evangelium enligt Lukas, 13 Kapitlet (Bibeln)


Och Jesus ord fikonträdet som genast förtorkades   matteus 21:19 ...då inte konstigt tro er givet i markus ev 11:23.24 

så nu testar  jag jag läser innan till och alla dessa verser är mig givet ps 91 är mig givet joh 14 är mig givet ..jesaja 53 är mig givet ...


av Jesus ord i andevärlden...  dessa andliga sanningar använder amerikansk Faith .... Faith =Tro  i sin undervisning speciellt markus 11 :22-25 ...och det blir så levande  när de lever ut detta trosliv som bygger på Jesus ord  ..

så då tänkte jag ..jag härmar deras arbetssätt ...så de lär ut.. lär dig ett antal verser utantill ..det kommer hjälpa dig  .bli fokuserad på Ordet ..jag testa ..det stämmer ..jag är tvungen hålla tillbaka mig själv  för att inte bli för intensiv i familjens närhet  eller i telefon samtal ..

därför skriver jag för förstå för mig själv   i min andliga resa jag nu gör på ålderns höst  ..men det är verkligen levande  så jag lyssnar på you tube och drar ifrån de andras kunskap  ...då blir jag like a dog going after a sqirrel  ...målmedveten fokuserad  på Ordet ....

men sorgligt nog är lukas 10:21 sanning .... har jag kommit fram till... så då återstår bara you tubare som är på samma våglängd...  och  de lyssnar jag på helhjärtat  ..och i The Great America  finns denna ovärderliga andliga  kunskap i överflöd  ...hela strukturen i samhället andas worship  sammankommster...  tala till berget böner  ..wow  de lyfter mig verkligen  ..jag vill också leva så ...

nu försöker jag greppa dessa sanningar  de lever i ..


matteus ev 21:19-22 

Evangelium enligt Matteus, 21 Kapitlet (Bibeln)


markus 11 :19-25 

Evangelium enligt Markus, 11 Kapitlet (Bibeln)



that was that  ju mer jag tänker efter hur kunde jag i 30 år gå och ej fick reda på detta sätt.. svar yrkeslivets tar all energi efter ett tag insåg jag  och  av ren Nåd en dag  fick lyssna på Faith undervisning och blev  nyfiken  för första gången i mitt liv ..speciellt deras vittnesbörd hur Ordet räddade deras liv ..då blev jag nyfiken på allvar  ..har Ordet denna förmåga  och hur kan Ordet ha denna förmåga  att rädda mig   och de lärde ut Psaltaren 91  var en sådan bön 

ev ta media höger på eget inlägg 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.